Dr. Roxane Oberbrunner V
2021-11-08

För dig som arbetar med e-handel på något sätt

Alla som driver en e-handel behöver marknadsföra sig. Det är viktigt att marknadsföra sig på flera plattformar för att nå ut till så många potentiella kunder som möjligt. Men det är inte bara att slänga sig ut i marknadsföringen utan att ha en plan. Du behöver ha en strategi och behärska plattformen som du vill marknadsföra dig på. Vanliga plattformar att marknadsföra sig på, förutom en egen hemsida och Google, är Instagram, Facebook och Twitter.

Se till att få hjälp

Många gånger lönar det sig att ta hjälp med marknadsföringen för sin e-handel och nätbutik, eftersom det kan vara svårt att göra allt själv. Du tar redan hand om inköp, kontakt med kunder och mycket annat. Därför kan det bli för stressigt att dessutom lära sig om olika medier som finns och hur du marknadsför dig effektivt på dem.

Vad du bör tänka på

Välj alltid någon som har erfarenhet i området. Det är oftast inte priset som avgör hur bra en marknadsförare är. Försök undersöka huruvida de har många nöjda kunder eller inte. Det är också viktigt att känna till vilka regler som gäller när du marknadsför dig på sociala medier eller om du väljer att anlita någon, vilket du kan läsa mer om här.

Categories: Företagande, Tips